ASSALAMUALAIKUM SEMUA. SENYUM-SENYUM SELALU

Wednesday, September 24, 2014

Makan Angin Di Perlis

ASSALAMUALAIKUM

Cuti Hari Malaysia yang lepas, tiga family sebelah ayah kami konvoi pi Perlis. Jam 7.30 pagi kami gerak dari rumah menuju ke Wang Kelian. Keluar melalui exit Alor Setar Selatan dan ikut jalan lama ke Perlis. Dalam pukul 10 pagi sampailah kami kat Wang Kelian. Pertama kali untuk Syeeda. Selalu pi Padang Besar ja.. 

Memandangkan hari tu hari Selasa maka banyak kedai yang tak buka. Walaupun banyak kedai tak bukak barang yang dibeli boleh tahan banyaknya ok..hiii Siap tapau pulut ayam lagi.

Lepas tu kami bergerak pula ke Gua Kelam. Berkelah ramai-ramai, bestnya... Lepas makan, masuk Gua Kelam pulak. Harga tiket tak ingat pulak.. hii Air dok mengalir dalam gua tu kuat sungguh. 

Gua Kelam
Credit to Tourism Malaysia

Selapas solat bergerak pulak kami ke Taman Ular Perlis. Tahun lepas dah mai sini. Dan seperti biasa akan ada ular sawa yang diletakkan di hall. Sapa nak pegang, nak ambil gambar boleh aja.. Petangnya, kami ke Kuala Perlis pula. Alahai teringat kenangan belajaq kat uum.. dok mai amek angin tang ni la ramai-ramai dulu. Sebelum balik kita makan dulu..

Kuala Perlis
Credit to Tourism Malaysia

Lepas maghrib, kami pun bertolak balik. Yela esoknya kerja pulak..huhu

p/s : Kat mana lagi tempat percutian yang best?


4 comments:

 
Copyright 2020 Reserved to Syeeda Saniey Design By Cik Nurfarah