PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Tuesday, September 9, 2014

CABARAN 30 HARI : Hari 7: Sejauh Mana Pendidikan Itu Penting Bagi Anda

ASSALAMUALAIKUM

Kalau dulu Syeeda rasa malas sangat nak belajaq tapi sekarang baru la rasa rindu nak belajaq balik. Menyesal pun ada sebab tak mengaji betul-betul. Bagi Syeeda pendidikan tu sangatlah penting. Pendidkan ni tak semestinya kat sekolah sahaja tapi kat rumah pun boleh. Tapi tu bukan alasan adik-adik tak mau pi sekolah ok..haha


Pendidikan ni dia merangkumi banyak  aspek. Macam pi sekolah tu wajib tau. Pendidikan agama lagi wajib. Dan ada jugak pendidikan sampingan contoh macam ilmu memasak, menjahit, bertukang dan sebagainya.

Tak kisahlah kan nak belajaq sampai SPM ataupun ijazah dan sebagainya. Yang penting menuntut ilmu itu, Kalau kita tak ada ilmu susah kan.. misalnya jika kita tak tahu mengira duit jadi akan mudahlah kita ditipu oleh orang lain.

Selain pendidikan duniawi, pendidikan agama juga penting sebagai bekalan untuk hidup di dunia dan di akhirat kelak. 

Konklusinya.. (ciplak ayat karangan sat) pendidikan tu sanglah penting.

tamat #cabaran30hari #kelabbloggerbenashaari #day7



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...