PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Saturday, July 13, 2013

Ibu Yang Baik


Assalamualaikum

Ramadhan ke-4 diiringi dengan hujan pagi ni. Syukur Alhamdulillah. Taklah terasa penat dan kering tekak macam kelmarin.

Pagi ni Syeeda terlewat bagi makan si chomelsss. Terlelap di atas sofa yang empuk. Terjaga terus je jenguk diorang. Alahai belum maman lagi korang, kesiannya. Dek kerana kelewatan tu, si mum kucing yang diberi nama Tobel ni dah siap awal-awal pagi pergi cari makanan. Anak dia ada tiga ekor + anak angkat sekor.. memang terbaiklah. Anak angkat yang berbulu lebat tu dah jadi anak kesayangan dia pun..huhuuu

Nak tahu dia bawa balik apa untuk anak-anak dia? Cucur udang dengan fishcake. Entah tang mana la dia sapu tak tau la.. Tapi bukannya dia makan, dia bagi anak-anak dia makan. Yang dia mengiow kelaparan Wow respect sama lu la Tobel. Dia ni memang spesies ibu terbaiklah. Semua dia jaga tak kira anak ka cucu ka. Hahaa

Tobel yang berhidung hitam pokat tu..hiii yang sebelah tu anak dia

Tobel ni dulu entah datang daqi mana tak tau lah. Merayau-rayau di rumah Syeeda. Lastly kami sekeluarga ambik keputusan bela dia sebab memang rumah kami port kucing bersiar-siar. Hii Tahun 2009, sekarang dah 2013.. Dah lebih kuran 5 tahun kami bela dia. 



1 comment:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Syeeda...comelnya Tobel :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...