SALAM RAMADHAN 1435H

ENTRY TERBARU

Thursday, June 13, 2013

Novel Terbaru Jun/Julai 2013

Assalamualaikum

Gaji hujung bulan, tapi dah ada novel baru nih. Tak pe, buat window shopping dulu ok.
Nanti bajet-bajet la yang mana nak beli k..


Tajuk : MR. PAI EPAL
Terbitan : Karya Seni
Penulis : Mardihah


Tajuk : HELO, SI MERAH JAMBU
Terbitan : Alaf 21
Penulis : Yatie Atiqa


Tajuk : PERGI TANPA ALASAN
Terbitan : Idea Kreatif Publication
Penulis : Hani Fazuha


Tajuk : DULU BENCI SEKARANG SUKA
Terbitan : Buku Prima
Penulis : Rose Eliza


Tajuk : JIKA KAU ADA
Terbitan : Buku Prima
Penulis : Dyza Ainun


Tajuk : CINTAKU BUKAN MURAH
Terbitan : Alaf 21
Penulis : Aleeya Aneesa


Tajuk : AKU TURUT BAHAGIA
Terbitan : Alaf 21
Penulis : Asmah Hashim


Tajuk : CINTA DORAYAKI
Terbitan : Alaf 21
Penulis : Izza Aripin


Tajuk : DIA.. RANDOM GUY
Terbitan : Idea Kreatif Publication
Penulis : Farah Husain


Tajuk : UNIKNYA CINTA
Penulis : Sha Ibrahim

Photo: Novel Terbaru Terbitan Fajar Pakeer : JUN 2013

Tajuk: CINTAKU AT SCHOOL
Penulis: NANA BILLA
ISBN: 978-967-365-165-8
Harga: RM21.00 / RM24.00

“Papa, Nia mintak maaf. Sebab Nia, papa jadi lumpuh macam ni.”

Bila rasa bersalah menyelimuti diri, apa pun sanggup dilakukan. Akhirnya, hasrat si bapa yang mahu lihat dia lebih terjaga membuatkan dia akur. Gelaran isteri kepada Firzad Amsyar disandang Nia Nalia pada usia yang muda.

Atas alasan tertentu, Nia Nalia dan Firzad Amsyar berjanji untuk belajar mencintai antara satu sama lain. Apabila cinta mula menggebu, apabila hati sudah ada penghuninya, terjadi pula peristiwa yang membuatkan Firzad Amsyar seperti bertepuk sebelah tangan. Nia Nalia hilang ingatan! Lantas misi memikat isteri terpaksa dilaksanakan semula. Hari demi hari, benci akhirnya bertukar sayang. Namun, perhubungan Nia Nalia dan Ryan Asyrah yang tidak jelas, salah faham Nia Nalia terhadap perhubungan Firzad Amsyar dan Nazifa, membuatkan salah faham demi salah faham terjadi antara mereka.

“Suami yang tak cintakan isteri dia? Itu yang awak kata suami? Lagipun masa Nia ke sana, Nia akan pastikan kita dah tiada apa-apa hubungan.”

Bagi Nia Nalia, untuk apa dia menyeksa Firzad Amsyar supaya bersamanya sedangkan hatin itu adalah milik Nafiza. Bagi Firzad Amsyar pula, pelarian Nia Nalia meremukkan hatinya apatah lagi pelariannya adalah bersama Ryan Asyraf. Lantas, kecurangan isteri didendami.

Bertahun tidak berjumpa, Nia Nalia sedar cintanya masih untuk Firzad Amsyar lalu dia pulang dengan harapan statusnya sebagai isteri masih kekal. Namun, masih kekalkah status itu buat Nia Nalia? Apakah rasa dendam yang ada dalam diri Firzad Amsyar akan membuatkan rasa cinta yang disimpannya selama ini hilang mekar bunganya? Sejauh manakah kehadiran Ryan Asyraf dan Nazifa dalam hidup Nia Nalia dan Firzad Amsyar?
Tajuk : CINTAKU AT SCHOOL
Terbitan : Fajar Pakeer
Penulis : Nana Billa

Photo: Novel Terbaru Terbitan Fajar Pakeer : JUN 2013

Tajuk: KEKASIH UPAHAN
Penulis: EYLA HIME
ISBN: 978-967-365-164-1
Harga: RM21.00 / RM24.00

Jantina perempuan, umur nak masuk 33 tahun, bujang, bekerja sebagai akauntan di Maju Corp. Muka? Boleh tahanlah. Tak adalah tak lawa. Tapi tak adalah lawa sangat. Orang kata average? Ya, average! Perangai? Err… Boleh dikatakan agak kasar. Penampilan? Hmm… T-shirt yang terlebih-lebih besar, seluar jean yang longgar. Tapi kalau pergi kerja, okeylah… Tak selebet. Dan itulah Nazratul Badriyah.

“Woi, aku tak curi dompet kaulah! Kebetulan aku terjumpa dompet ni kat bawah pokok tu, ha! Aku nak bawak pergi repot kat balai polis. Bukannya nak curi, ngok!”

Zaril dah merasa sakitnya dicampak ke tanah sebab perempuan yang bernama Nazratul Badriyah itu ingat dia nak curi dompetnya. Tak pernah-pernah ada orang mencampaknya ke tanah dengan menggunakan teknik judo. Lebih-lebih lagi perempuan pula tu! Tapi bila dia kenal Nazratul, tengok perangai minah yang enam tahun lagi tua daripadanya, Zaril mula rasa sesuatu dalam hatinya.

Nazratul yang terdesak dan Zaril yang sudi menolong, menjadikan pertemuan demi pertemuan berlaku. Rancangan asal Nazratul hanya mahu menyewa Zaril untuk sehari bertukar menjadi bulanan dek kerana Afham, bekas kekasih hati Nazratul yang tak henti mengejar.

Dalam Zaril mula meluah rasa, Nazratul mula berpaling kembali kepada Afham atas satu alasan hingga mereka mengikat tali pertunangan. Zaril yang mahu melihat Nazratul bahagia, hanya merelakan perhubungan Nazratul dan Afham walaupun hakikat hatinya terasa sakit. Namun, saat hari bahagia Nazratul dan Afham semakin hampir, hati Nazratul mula berbelah bahagi. Dia tahu dia sudah jatuh cinta. Jatuh cinta kepada Zaril. Tapi… Hati Afham, tidak sanggup dikecewakan.

Antara Zaril dan Afham, siapakah pilihan hati Nazratul? Atas alasan apakah Nazratul kembali menerima Afham? Mampukah Zaril, kekasih yang diupah Nazratul, menambat hati Nazratul?
Tajuk : KEKASIH UPAHAN
Terbitan Fajar Pakeer
Penulis : Elya Hime


Tajuk : SUDI KATA SUDI
Terbitan : Fajar Pakeer
Penulis : Adah Hamidah

Photo: Terbaru Terbitan LOVENOVEL PUBLICATION

Tajuk: HANYA MILIKMU 
Penulis : SITI AUNI
HARGA : SM RM25.00 / SS RM28.00

Walaupun beribu rintangan yang mendatang,aku tetap milikmu...selamanya

Sinopsis :

Balqis Maisara, nama yang cukup indah didengar namun keindahan itu tidak pula terpalit sepanjang perjalanan hidupnya. Biarpun memiliki keperibadian yang mulia, namun gadis kampung ini tetap dipandang serong dan dihina oleh masyarakat di sekelilingnya.

Kedaifan yang menghimpit, ditambah pula dengan tanggungjawab terhadap ibunya yang menghidap penyakit kronik, kehidupan Balqis Maisara kian sukar. Namun berpegang pada ketentuan Allah, dia tabah menghadapi satu persatu ujian itu. Baginya Allah Maha Adil, dan dia yakin di penghujung harinya dia pasti menemui keindahan yang dicari.

Namun pertemuan dengan lelaki seego Tengku Harith, hati dan perasaannya kembali teruji dan dicarik berkali-kali. Dia berasa serba salah tatkala Tengku Ismail melamarnya untuk dikahwinkan dengan lelaki berhati kejam itu.
“Kau ingat dengan tudung labuh macam tu, aku nak terpedaya? Kau jangan haraplah! Mati hidup semula pun, aku tak nak kahwin dengan perempuan macam kau ni!” – Tengku Harith.

Dan kehadiran lelaki sesempurna Ustaz Amirul, mungkinkah di situ bahagianya bersembunyi? Cinta lelaki itukah yang mampu mengubati satu persatu kelukaan di hatinya ini?
“Qis, abang janji, abang akan jaga Qis elok-elok lepas kita dah kahwin nanti. Abang takkan biarkan Qis terseksa lagi..” - Ustaz Amirul

Bagi diri Balqis Maisara, dia keliru di dua persimpangan. Di kirinya Ustaz Amirul yang cukup melindungi, dan di kanannya pula Tengku Harith yang penuh rasa benci. Jika dia selapang dada menerima Ustaz Amirul, mengapa wajah Tengku Harith yang muncul setiap kali dia menunaikan solat sunat Istikharah?

Apa yang tersembunyi? Apa yang bakal menantinya suatu hari nanti? Dan mampukah sebuah perkahwinan melenyapkan seluruh duka yang mejadi teman setianya selama ini? Sebuah kebahagiaan yang tidak pernah pasti, namun Balqis Maisara membulatkan tekad di hati.

Dan cinta itu pasti akan menjadi miliknya… suatu hari nanti.
Tajuk : HANYA MILIKMU
Terbitan : Lovenovel Publication
Penulis : Siti Auni

Rasanya setakat tu dulu. Maaf ye tak lampirkan sinopsis, sangat panjang maa. Korang rajin-rajin lah update dekat SINI atau lebih afdal ziarahlah tuan rumah novel-novel ni dekat ALAF 21 , KAKI NOVEL , BUKU PRIMA , KARYA SENI , P2U , dan seangkatan dengannya.

Jangan lupa join Simple Giveaway By Syeeda Saniey ok.

p/s : Ada pesta buku tak?

Wasalam


4 comments:

Anonymous said...

Wau ! !

Juliet ❤ said...

Dah ada mr.pai epal. hehe :3

Anonymous said...

Pesta buku ada kat kelantan..tarikh tutup 1 september 2013::

Anonymous said...

bile pesta buku nak ade kat melake nie?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...