PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Saturday, December 10, 2011

7 Sebab Cepat Rasa Lapar


Assalamualaikum
new update..sila ke bawah..
hiii (ayat malas)

Cepat rasa lapar walaipun dah melahap 3 pinggan nasi? mari kita tengok apa puncanya



*MINUM TERLALU BANYAK MINUMAN MANIS
haa sapa yg suka minum air manis2 ni? Hasil kajian tunjukkan bahawa kandungan gula boleh 'menipu' otak terhadap keinginan untuk makan lebih banyak. Ia menghalang hormon leptin daripada memberitahu otak bahawa anda telah mendapatkan makanan yang secukupnya.


*MAKAN MAKANAN TIN
makanan dalam tin banyak bahan kimia tau..ia akan pengaruhi hormon leptin..


*SARAPAN PAGI YG TIDAK MENCUKUPI
haa...bila dah sarapan sikit, so cepat la rasa lapar..lagi pulak kita banyak buat kerja


*TAK MAKAN SAYUR
ish..sayur tu sedap la..kenapa tak nak makan? Khasiat di dalam sayur-sayuran boleh membantu untuk seseorang berasa kenyang lebih lama dan ini dapat mengelakkan anda daripada makan banyak kali.


*TAK MINUM TEH KURANG GULA
sape yg minum teh dgn kuantiti gula yg sedikit akan membuatkannya berasa kenyang


*KURANG MINUM AIR KOSONG
Tubuh badan yang kurang air akan menyebabkan seseorang untuk makan lebih banyak kerana ia meningkatkan tahap kelaparan seseorang.


*KEBOSANAN
bila dah rasa bosan, apa lagi sumbat makanan la


haa dah tengok tips, lepas ni boleh praktis kan..hii




3 comments:

Shuhaida Subri said...

Hahahaha... betul lah..

Nur Syahida said...

kan kan..hii

ekhwan1994 said...

klau nk kenyang selalu..makan lah 20 pinggan sehari ape susah hahah..gurau je..good tips

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...