PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Sunday, April 24, 2011

KENA TAU NI!!!


Tadi  jalan-jalan kat tenet.. tiba-tiba....
jumpa laa dengan satu lembaga nama dia ‘KENA TAU’..haaa apalagi  terus la klik..nah keluar la ini macam...

*ANDA PERLU TAHU...PERKARA2 YG ANDA TAK PERASAN  @  SAJA TAK PERASAAN..

PERTAMA, dia cakap dalam dunia ni ada sekurang-kurangnya 5 orang yang menyayangi kita & sanggup mati kerana kita...

KEDUA, sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ni yang sayang kat kita dalam pelbagai cara..

KETIGA, dia cakap sebab utama ada seseorang tu benci kat kita sebab dia nak jadi macam kita..hiii

KEEMPAT, senyuman kita ni boleh bagi kebahagiaan kat orang lain walaupun ada yang benci kita...

KELIMA, setiap malam ada orang yang akan ingat kita sebelum dia tidoq..
Adoi Penat la...sambung lain siaran boleh..ok ok sambung ya

KEENAM, Kita ni amat bermakna dlm hidup seseorang..

KETUJUH, Kalau bukan sebab kita, seseorang tu tak  hidup bahagia..yeke..renungkan ya

KELAPAN, kita istimewa & unik beb..

KESEMBILAN, ada seseorang tu tak tau yg kita sayang dekat dia..

KESEPULUH, bila kita buat satu kesilapan kecik @ besaq, pasti ada hikmahnya..

KESEBELAS, bila kita dipinggirkan, fikir balik..adakah kita yg pinggirkan mereka????

KEDUA BELAS, percaya pada diri sendiri, pasti dapat apa yg diingini..chaiyok chaiyok!!!!

KETIGA BELAS, sentiasa kenang puji-pujian & lupakan segala maki hamun..

KEEMPAT BELAS, jangan takut luah perasaan...kita pasti senang bila seseeorang 
mengetahuinya..kan??

LAST,  Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik. Seminit Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik, sejam untuk menghargainya, sehari untuk menyayanginya, tapi sepanjang hidup untuk melupakannya. Hantarlah pesanan ini kepada orang yang anda tidak akan lupa dan hantarkan juga kepada orang yang menghantar pesanan ini. Ini adalah pesanan pendek untuk menyatakan yang anda sentiasa mengingatinya. Kalau anda tidak menghantar pesanan ini, bermakna anda sudah melupakan kawan-kawan anda. Ambillah sedikit masa dan anda sudah pasti memberi keceriaan kepada seseorang atau mungkin mengubah hidup mereka kepada yang lebih baik.

Wallahualam..sekian


3 comments:

fisa othman said...

saya dah ambil tahu!!

Nur Syahida said...

xpe kita tmbahkan ilmu kan..hii

asha kina egina said...

wahhhh best...xsgka plk..ilmu ni..heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...