ASSALAMUALAIKUM SEMUA. SENYUM-SENYUM SELALU

Tuesday, March 22, 2011

contest GIGS-miss Yuu

@CONTEST GAYA ISLAM GAYA SAYA@

by Miss Yuu


Jom la ramai-ramai join..senag je hanya ikut arahan cik Miss Yuu kite ja..rugi lau tak join.. Bukan senang nak ada peluang macam ni kan.. kalau berminat 

   Ni first time aku join contest kat blog..yela new blogger la katakan.. ni masanya saya nak belajar benda baru..tQ buat miss Yuu sebab wat contest ni..(^_*)
Tahniah sebab berjaya anjurkan contest yg menarik ni...


Daripada Umm Salamah, isteri Nabi SAW, katanya (di dalam sebuah hadis yang panjang):

Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Adakah wanita di dunia lebih baik atau bidadari?”  Baginda menjawab, “Wanita di dunia lebih baik daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.” Aku berkata, “Wahai Rasulullah! Bagaimanakah itu?”  Baginda menjawab,“Dengan solat, puasa dan ibadat mereka kepada Allah, Allah akan memakaikan muka-muka mereka dengan cahaya dan jasad mereka dengan sutera yang berwarna putih,berpakaian hijau dan berperhiasan kuning….(hingga akhir hadis)”

(riwayat al-Tabrani)

Tengok....wanita lebih baik dari bidadari...Sebagai muslimah, janganlah kita mengabaikan tanggungjawab kita kepada Allah SWT.. ingatlah hidup kita ini hanya satu pinjaman macam PTPTN la..kena kumpul amal jariah untuk kita bayar balik pinjaman kita tu..

INGATLAH..hidup kita di muka bumi ni sementara saja..jadi penuhkan amalan di dada, ikuti segala perintahNya dan jauhkan semua laranganNya..sebagai muslimat sejati, hiduplah dengan penuh keimanan semoga kita tergolong antara salah seorang penghuni SYURGA..

Jadilah seorang muslimah yang berguna kepada diri, agama, negara, dan bangsa. Perhiasi diri dengan sifat mahmudah dan jauhi sifat mazmumah..insyaAllah semoga mendapat keberkatan hidup..AMIN

Dengan ini secara rasminya saya meng-TAG 3 org bertuah ini:


2 comments:

 
Copyright 2020 Reserved to Syeeda Saniey Design By Cik Nurfarah