PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Thursday, September 4, 2014

CABARAN 30 HARI : Hari 2 : 5 Cara Memenangi Hati Anda

ASSALAMUALAIKUM

Cabaran untuk hari kedua.. Macam mana nak memenangi hati Syeeda ye..? 


Hormat:
Hormat itu perlu sangat biarpun sikit.. Tak kira pada yang muda atau pun tua. Apabila kita hormat orang lain, orang lain akan hormat kita jugak.. Hormat menghormati tu kan amalan kita. =)

Jujur dan Ikhlas:
Tak mau la bohong-bohong kita tau.. dosa tau.. Cakap ja jujur kita tak marah.. Lagipun tak ada faedah pun kan bohong ni.. Dan yang penting ikhlaslah menerima diriku ini..hii 

Pandai Pujuk:
Disebabkan Syeeda ni sensitif orangnya jadi selalunya termerajuk gitu. Jadi cara nak memenangi hati Syeeda seseorang tu kenalah pandai pujuk Syeeda..hii Tak kisahlah cara macam nama nak pujuk tu..

Keluar jalan-jalan:
Ni memang hobi la.. Selalunya Syeeda suka window shopping. Window jela jimat cermat sikit..hii Melancong lagi la suka..hii keluar makan-makan pun boleh.. sebab bila keluar ni hilang sikit rasa tekanan tu kan..

Ambil berat:
Apabila orang ambil berat tentang diri kita pasti kira rasa dihargai dan disayangi kan.. Rasa bahagia sangat.. Hilang segala masalah yang dok bersarang dalam kepala.. =)

tamat #Cabarah30hari #kelabbloggerbenashari #day2

1 comment:

Anizz Annisa said...

bila org ambil berat pasal kita, kita rasa lebih dihargai kan.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...