PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Monday, May 26, 2014

Istighfar dan Positifkan Diri


ASSALAMUALAIKUM

"Hai la uncle oii.. Cakap elok-elok tak boleh ka. Kasi hilang mood saja.. Bikin gua naik hangin gini. Baru nak amalkan  amalan Mesra Pelanggan dah jadi gini ye.. Nanti cakap kasar kata tak mesra pulak. Ni cakap dengan penuh lemah lembut ditengkingnya pulak kita. Bukan salah kita pun kes hari ini terpaksa tunda ke tarikh lain..huhu"

Apabila berada dalam situasi di atas, pasti ada jugak yang akan rasa nak marah. Siapa yang suka dirinya ditengking walaupun dia sudah bercakap dengan penuh budi bahasa. Ok, kalau rasa marah, sikit-sikt cukuplah marahnya tu..hii Jangan sampai orang lain pula jadi mangsa, ataupun peralatan sekeliling akan musnah dek kerana kemarahan yang tak dapat dikawal tadi. Tapi kalau boleh, tahanlah marah tu dan istighfar banyak-banyak.


Dan positifkan diri ok. Benda yang lepas usah dikenang-kenang, tak gitu.. kecualilah kenangan yang manis-manis tu..

Jom Istighfar. 

3 comments:

Aisya A. said...

hari2 jumpa org yg mcm tu, tak nak tau hujung pangkal terus nak marah2. tapi tak apa lah, biar lah akal dia dikaburi emosi, jgn kita pun terjoin sekali mcm tu. yg penting sabar. kan? hikhik

LYAfrina said...

kena sntiasa bertenang.. bru susah nak marah x tentu pasal

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Ramai orang yang takmo guna akai...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...