PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Wednesday, October 9, 2013

Amanah Saham 1 Malaysia


ASSALAMUALAIKUM

Kebetulan tadi pi ngantor surat kat pejabat pos. Bawa sekali la buku kuning ni.. Bukan buku kuning yang warden tandatangan bila nak balik kampung tu (zaman asrama dolu-dolu).. Ni buku AS1M.. Berkurun tak ambil peduli, last-last bila dah kerja, teringin pulak nak masukkan duit. Dulu masa duit ptptn berkepuk-kepuk xmau pulak simpan sikit dalam AS1M ni.. Nin dia bila kesedaran dah mai..

ehsan GOOGLE

Baru-baru ni kan AS1M mencapai dividen 6.7 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 30 September 2013 Tadi pi la kemaskini buku kuning ni, syukurlah dapat dividen RM 24.18. Tak sampai seribu la simpanan, maklumlah gaji tak banyak, mampu simpan sebulan sekali dalam 100 ke 200 ringgit ja. Jimat cermat la nak bayaq hutang ptptn nu.

5 comments:

Nadya Dyana said...

Takpe sikit2^^

::Misz sunsWeetz:: said...

AS1M sama la kite.. skrg ms tunggu posting pasni nk masuk byk2 dlm buku kuning ngn biru

Elih Japahar said...

Boleh tahan jugak dividen tu, tapi sy suka simpan d ASB hehe...

Rai Ourkizuna said...

saya dah tak menyimpan dalam amanah saham.. masukkan semua kat koperasi felda je.. anak orang felda katakan.. tapi dividen lebih tinggi..

biar sikit, tapi kita simpan simpan.. sikit2 lama2 jadi bukit kan.. hehehe..

Syeeda said...

btul tu, sy simpan as1m ni bun sebab xmo terguna duit gaji byk sgt..hii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...