PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Thursday, July 11, 2013

Samah Daging Juadah Soq


Assalamualaikum



Sedar tak sedar dah hari kedua kita berpuasa. Kejapnya masa berlalu kan. Biasanya time soq (sahur) mak Syeeda yang masak. Apalah pemalasnya Syeeda ni kan. Huhu. Syeeda cuma bangun sendukkan nasi je.. Mak Syeeda dah tumis siap bahan-bahan samah, bangun pagi tinggal nak masukkan santan jela. Semalam siap main cium rempah lagi sebab nak pastikan mana satu rempah samah yang dah hilang tulisan dekat plastik dia. Last-last asyik bersin je semua..

Rempah mamak Ali memang terbaik. Kalau korang pergi pasar awam kepala batas, tanyalah orang di situ kedai rempah mamak ali. Terbaik, macam-macam jenis rempah dia jual.

Berbalik pada cerita soq tadi, maka siaplah hidangan samah daging yang cukup menyelerakan bersama telur dadar dan papadom. Maap la tak sempat nak snap pic.

P/s : Dah separuh hari berpuasa. Alhamdulillah cuaca redup je..

1 comment:

Nur Aqilah said...

beznya ada papadom...yum2. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...