PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Wednesday, March 6, 2013

Jagalah H.A.T.I


Assalamualaikum
selamat malam

Kejap sungguh masa berjalan.. pi mai pi mai dah hari Rabu pun.
Bulan Rabiulakhir pun dah di penghujung. Menunggu pula ketibaan bulan Jamadilawal.

Emm dalam kehidupan seharian kita ni, kita tak boleh la nak ikut kehendak kita saja. Kena pikir orang lain jugak.. yela dah nama pun hidup bermasyarakat.
Tapi bukan senang tau nak jaga hati semua orang yang dok di sekeliling kita. Biasalah kan..
Itu tak kena, ini tak kena..


haa tu dia.. mai dah gambaq. Gambaq pemandangan ni syeeda amek dekat 
Masjid terapung Tanjung Bungah, Pulau Pinang waktu senja.
Tapi bukan nak cerita pasai gambaq, tapi kata-kata yg syeeda tempek dekat gambaq tu..

Ingat, walaupun hati kita ni disakiti oleh sapa-sapa pun, tapi tak usahlah nak sakiti hati mereka balik kan
tak ada guna .. tak dapat faedah apa pun.
Yang penting hati kena sentiasa bersih.
No dengki-dengki, dendam-dendam tau

ok la. rasanya sampai sini dulu. enrty seterusnya, insyaAllah akan muncul nanti
Amin

Wasalam

1 comment:

ShuhaidaSaad said...

kejap je masa berlalu. lalui hidup ini dengan penuh kenikmatan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...