PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Friday, September 30, 2011

Beza Antara... Cinta, Sayang, Minat, Suka

selamat malam jumaat..
malam ni nak citer pasal beza 4 sekawan ni, 
CINTA SAYANG MINAT & SUKA



-CINTA-
kita memang mengharapkan dia jadi milik kita.. 
apa jua yg kita buat, kalau bleh dia nak taw..
sebolehnya kita x mau sakitkan hati dia..
kita sentiasa berfikir tentang diri dia..dlm mimpi pown bleh jadi..kat mana, bila, apa yg kita buat selalu ingtkan dia..kalau dia xda kita rasa sunyi..kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je..


-SAYANG-
Sayang nie pada org yg sudi jadi TELINGA nak dengar segala ceritera kita xkisah la sedih ka, gembira ka, dia sudi dengar...
sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya


-MINAT-
Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya... mungkin dia ada personaliti yang baik yg kita tgk minat terus..haha
cth: peribadi baik..


-SUKA-
Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut.... Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa 2 3 hari..



INGAT!!! kalau tak kerana SUKA, MINAT, SAYANG... kita takkan CINTA seseorg kn..



p/s: Esok cuti..yabadabedooo!!!


4 comments:

sniffa93_aznil4eva said...

hehe betul tu. :)

Rini Jy said...

cik syeeda,

jom joint GA cik kiah ronggeng.
http://rinimemories.blogspot.com/2011/09/1st-ga-dari-cik-kiah-ronggeng.html

UniMeOw said...

oooo baru taw...

upanya slama ni aku sayang sum1..muahaha~ (gelak gatal!)

Mohd Elyas said...

jika kamu sayang kepadanya,
kamu akan bahagia melepaskannya jika dia bukan untuk kamu…

jika kamu cinta kepadanya,
kamu akan sakit melepaskannya jika dia bukan untuk kamu…

jika kamu suka kepadanya,
kamu tidak akan merasa apa-apa jika dia bukan untuk kamu…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...