PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Thursday, June 16, 2011

DEWA CINTAKU ganti NORA ELENA

Amacam best tak ending Nora Elena tadi...??
Ok tamat lah sudah ya drama kegemaran korang..so Next week  citer apa pulak??

jeng jeng jeng!!!

DEWA CINTAKU

Citer pasal apa ni?? Citer ni bakal gantikan menggantikan Nora Elena dalam slot Akasia kat tv3.. 
bermula 20 Jun 2011 jam 7 petang..

Citer ni diadaptasikan daripada Novel Cinta Muzikal Pertama Malaysia 
karya
Dilla Hussein
(kakak kepada pelakon faizal hussein tuu)


SINOPSIS DARI NOVEL:

Iqbal (Iqram Dinzly) dan June (Fasha Sandha) masing masing ada sejarah hitam yg mana diorang ni menjadi mangsa perpecahan keluarga,  jadi diorang hilang kasih sayang. June pernah dikecewakan oleh kekasihnya. Akibatnya dia sukar menerima cinta lelaki.
Iqbal terpisah dari kasih sayang ibu dan kakak kandungnya sebab dari kecil bapanya bawa lari dia dari ibunya. Iqbal dibesarkan dalam keluarganya mewah dan kaya raya, dari kecil hingga remaja dia disuruh pentingkan pendidikan dan dia mewarisi pernigaan keluarga.
Iqbal teringatkan ibu dan kakak kandungnya, jadi dia berusaha untuk menjejaki mereka. Iqbal dijodohkan dengan Selena tapi Iqbal tidak suka selagi dia tak menemui ibu dan kakak kandungnya. Dalam pencariannya tu dia berkenalan dengan penyanyi rock kelab malam bernama June. June ni jauh lebih tua dari Iqbal, Iqbal jatuh cinta dengan June tapi June tak nak..
Iqbal berusaha mendapatkan cinta June, akhirnya berjaya sebab dalam diam June ni pun memang menaruh hati jugak kat Iqbal..Diorang akhirnya bertunang walaupun terpaksa menghadapi pelbagai rintangan termasuklah dari Selena dan jugak jarak umur. Sebelum diorang nak kawen Iqbal pun dapat tau yang June ni ialah kakak kandungnya..Alahai..apa jadi seterusnya..jom tengok DEWA CINTAKU..
time kaseh nurizspace for the sinopsis 

Tunggu la kemunculan drama baru ni...

TQ

2 comments:

blognizamlah said...

waaa..laju toi cari sinopsis yerk...mcm layan..huhuhu, skali cintan ngan akak..aiiyaakkk..byk kes dah mcm nie..menarik2...^^

Nur Syahida said...

haha layanzz jela t na..huuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...