PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Monday, May 16, 2011

PROTEIN RAMBUT DALAM ROTI, KEK & PAU??




Uish macam2 berita kuaq kat paper hari ni...
Salah satu nya ni lah, ada pelembut rambut dalam kek, roti ngan pau.. 
Tapi setahap mana kesahihan nya syeda tak tau la...hii (sy bukan saintis..hii)

menurut sumber, protein rambut ni digunakan untuk melembutkan kek,pau, n roti tadi, tapi kebanyakannya tak pun dipaparkan pon..

Protein rambut ni mudah didapati di China.. selalunya protein ni dah diadun bersama tepung untuk buat kek , n, roti n,  pau tuu.. ish ish

Menurut sumber lagi, 
“Fatwa mengesahkan pengharaman memakan organ badan manusia dan rambut pula dikategorikan sebagai organ badan manusia. Jadi ia sudah disahkan haram penggunaannya dalam masakan kepada umat Islam.



Perkara di atas didedahkan oleh pengasas Piawaian Amalan Pengilangan Islam (IMP), Ahmad Tajuddin Arshad, yang mendakwa kajian Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) menemui bahan meragukan di dalam produk bahan makanan itu.

haa lupa nak habaq, nama saintifik protein tu
'L-cyscine'

Korang nak makan PAU AYAM tak...????



2 comments:

Farhana Jafri said...

kat cine je kot ad bnda tu.. kna hati2 la pas ni.. hmm.. mcm2 la skrg ni.. sume pk nk untung je

jemput singgah ANASAURUS :)

Nur Syahida said...

harap2 kat sni xda la farhana.. hii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...