PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Saturday, May 14, 2011

ANTI-KOLESTROL

HAA.... korang nak diet erk??? Tapi ok pe, kita try untuk mengurangkan kadar kolestrol dalam badan kita ni.. tak semestinya orang berbadan besar saja yang banyak kolestrol tau...


Kali ni syeda nak kongsi info yang syeda dapat baru ja kejap tadi.. penat baru balik exam pun sempat buat entry lagi kan kan.. hii hidop blogger!!!
Moh la kita.. tunggu apa lagi...
Tu dia makanan yang anti kolestol ...

SOYA-dapat hindarkan penyakit jantung, & kencing manis... dia dok lawan ngan lemak jahat, pastu ganti ngan lemak baik..hii

KUACI-hii mesti suka ni... tambah2 time tengok movie.. tapi elok makan kuaci yg tawar ja tau.. (dia cakap camtu)

EPAL-sebijik epal sehari dah cukup untuk kurangkan kadar kolestrol tau...

IKAN TUNA-ada omega-3, untuk lindungi tubuh dari kolestrol meningkat..

KACANG TANAH-Lemak dia sehat2 belaka... pastu kaya pulak dengan vitamin E

MANGGA-vitamin C, kurangkan kadar kolestrol..

KISMIS-amalkan diet dgn 400 kalori kismis setiap hari dpt turunkan kadar kolestrol dlm darah sebanyak 4%..

OAT-haa ni mak syeda suka suruh makan pg2... hii (sebab tak da sarapan..hii) tapi dah biasa, sedap sgt... dia turunkan kadar kolestrol, n penyakit jantung...

JAMBU BATU-mampu turunkan kadar kolestrol 18.8%..

Apa yang terkurang chek mohon maaf sebab nak cepat ni... udah senja..
wassalam

2 comments:

Ainn Hazwany said...

nak jambu batuuuuu !!! hehe;)

Nur Syahida said...

jmbu batu + asam..hii

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...