PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Thursday, April 30, 2015

Ubati Kekecewaan dalam Percintaan

ASSALAMUALAIKUM

Semua orang pernah kecewa tak terkecuali lah Syeeda nie. Kecewa dalam bercinta memang la pernah jugak. Makan tak lalu , nak buat kerja pun tak da mood.. so stress wooo. 

Selalunya bila kecewa dalam percintaan ni, wanita termasuklah Syeeda nie rasa sangat sedih..huhu Yela sedang syok melayari alam percintaan tetiba terputus di tengah jalan. Rasa down sangat.. Tapi jangan sampai perasaan tu dibiarkan sedih lama-lama sangat. Kena redha ok. Kehidupan mesti diteruskan. Yakinlah setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. InsyaAllah.


Bagi yang sedang kecewa bercinta, ni ada tips macam mana nak buang kesedihan tu.. InsyaAllah dapat membantu sedikit..

1. Membaca Surah Yassin
2. Solat Sunat Tahajud
3. Perbanyakkan Istigfar dan Berzikir
4. Elakkan mendengan lagu bertema kekecewaan
5. Sentiasa ingat ALLAH

Sumber : Blog Aku Islam

Apa-apa pun berbalik pada DIA yang satu. Cintai Rasul, Cintai Allah insyaAllah hidup akan lebih tenang. Lupakan si dia dan berdoalah semoga Allah mempertemukan kita dengan jodoh yang lebih baik. 

Buangkan kekecewaan, bangkit dan bina semula kekuatan.

Yakin setiap yang berlaku pasti ada HIKMAH. 

Barang yang lepas usah dikenang..




3 comments:

Eka Tikah said...

kadang2 fikir serik bercinta. tapi tak boleh sbb perasaan cinta itu Allah beri. berharap lepas ni perasaan cinta dtg pada org yg betul :')

LYAfrina said...

sblum bertemu dgn y benar, pasti akan berjumpa dgn y salah...

lya pon pnh mgalaminya..alhamdulillah positifkan diri & hikmahnya..Allah pertemukan dgn seorg y lbh baik n selayaknya bgelar suami kita

nuyui a.k.a miss YUI said...

bhrp ada yg baik dan inshaALLAH semuanya ada hikmah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...