PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Friday, December 26, 2014

Pemenang Mini Giveaway #1

ASSALAMUALAIKUM

Alhamdulillah tamat sudah Mini Giveaway #1 Syeeda. Bagi yang tak sempat join, insyaAllah akan ada lagi mini giveaway selepas ni..

Syeeda dah buat cabutan pemenang yang bakal menerima sehelai tudung Aidijuma wl Orange Flower..


Cabutan dibuat oleh Syeeda sendiri. 
Dan hasil cabutan dah menenui pemenangnya

*
*
*

No. 20

Kepada pemenang sila email/pm details secepat yang mungkin :

Nama , Alamat , dan Nombor Telefon

ke

nursyeda89@gmail.com  
atau
https://www.facebook.com/SyeedaSanieyBlog


Tahniah kepada pemenang. Dan ucapan terima kasih buat semua yang sudi join mini giveaway #1 Syeeda. InsyaAllah akan ada lagi mini giveaway pas ni ok.

p/s : Kita cuba lagi k..


Wednesday, December 24, 2014

Senarai Peserta Mini Giveaway #1

ASSALAMUALAIKUM

Terima kasih ye sudi join mini giveaway Syeeda yang pertama ni.. Bagi yang belum join, jom cepat. Masih terbuka hingga jam 11.59 malam ini.

Bagi yang belum join, KLIK SINI ok.

SENARAI PESERTA :

7. http://najihahawanbiru.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
8. http://serimersing01.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
9. http://norshamimi.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
10. http://yangbaik.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
11. http://thesunshinesgirl.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
12.http://pleaselovemeunconditionally.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1-dari-blogger-syeeda.html
13. http://kapas-putih.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
14. http://dilakazuha.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
15. http://akutechikmolek.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
16. http://adna2029.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
17. http://cikdelimamerah.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
18. http://izzeyda.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
19.http://missnn2409.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
20. http://azyyatiliah.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
21. http://ierasha222.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
22. http://ohmysecondblog.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
23. http://umikasum.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
24. http://superpapaya.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
25. http://aksarabiruu.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
26. http://firzanahazhar1.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
27. http://cahayaalammaya.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
28. http://faz-blinkerz.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
29. http://www.inaainaa.com/2014/12/mini-giveaway-1-syeedasaniey.html
30. http://insekio.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
31. http://loveyoucontest.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
32. http://narumihuda.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html
33. http://misspaiepal.blogspot.com/2014/12/mini-giveaway-1.html

*Sila check link masing-masing ye. Kalau tak ada inform Syeeda ok. Takut terlepas pandang..

Pemilihan satu orang pemenang akan dibuat menggunakan kaedah tradisional ok. Lipat-lipat kertas dan masukkan dalam balang gitu. Dan pemilihan akan dibuat pada 26/12/2014.

Jom join ramai-ramai..

p/s : Doakan untuk saudara-saudara kita di pantai timur. Semoga banjir di sana segera surut.. 


Tuesday, December 23, 2014

Mini Giveaway #1

ASSALAMUALAIKUM

(TAMAT)

Hari ni nak buat mini giveaway sikit sebagai tanda penghargaan terima kasih buat semua sahabat blogger yang sudi singgah kat blog syeeda ni dan yang sentiasa memberi sokongan..

Hadiah simple jer.. Sehelai tudung aidijuma white label-orange flower untuk seorang pemenang.



Syarat yang mudah untuk join :

  • Follow blog Syeeda Saniey bagi yg belum follow..
  • Buat satu Entry dengan tajuk "Mini Giveaway #1" & letakkan sekali banner kat atas dan backlink ke entry giveaway ni..
  • Dah siap entry, letak link entry tadi kat ruangan entry giveaway ni ok..
Giveaway berlangsung sehingga 24/12/2014 jam 11.59 malam.

Jom join

#aidijumalover
#aidijumawhitelabel



Tuesday, December 16, 2014

Perlukan CUTI

ASSALAMUALAIKUM

Dah hujung tahun 2014, kejapnya masa berlalu. Dulu zaman belajaq punya la dok meratuih pasaipa lambat sangat masa ni berjalan.. Ehee rindunya. Bila dah kerja cara kerja la.. dengan nak pikir macam-macam kan. Jadi, hujung-hujung tahun ni otak pun dah letih, nak kena holiday ni. Nak mikir pun jadi letih dah. 

Cuti pun ada lagi. Jadi apa kata kita cuti nak.. sapa nak join..hehe Cukuplah setakat 3 4 hari dah kira ok. Janji cuti. Hee

ehsan Google

Dah apply cuti, agak-agak nak est kat rumah ka atau pi holiday ? Kalau pi holiday kat mana yang best?

Sekali sekala holiday apa salahnya kan. Boleh jadi terapi jugak tu. 

P/S : Kali ni holiday kat mana uolls?


Tuesday, December 9, 2014

Novel Yang Ditunggu-Tunggu

ASSALAMUALAIKUM

Lamanya tak baca novel.. bukan takdak masa tapi malas.. dulu zaman muda belia rajin la baca sebab masa tu kan baru masuk alam remaja..hihi Dan lama jugak tak membeli novel.. sekadar window shopping je aritu..

Dengarnya ada 2 novel sambungan akan terbit tak lama lagi. Dua-dua dah keluar drama kat tv..


BICARA HATI 2


Mesti ramai yang dah tak sabar nak baca kan kan..hii Novel karya Damya Hanna ni akan terbit kalau tak silap 25 Dis 2014.

Sinopsis :

“SETIA ke akhir hayat!”

Itulah ikrar Zahlia dan Tengku Syahran sejak mereka jatuh cinta selepas nikah. Setiap saat, mereka berdoa agar kasih sayang itu terus mekar.

Namun, setelah hampir lima tahun menyulam bahagia, rumah tangga Tengku Syahran dan Zahlia diuji lagi. Badai yang melanda melukakan dua hati. Zahlia menderita. Tengku Syahran pula merana. Biarpun pahit untuk ditelan, mereka pasrah menerima segala yang telah tersurat.

Bagi Zahlia, sungguhpun mengaku reda, hatinya tak pernah ikhlas. Dia sering menyalahkan diri sendiri. Lantaran itu, rumah tangganya mulai goyah. Warna-warna ceria yang selama ini menghiasi hidupnya, sekelip mata menjadi suram.

Tengku Syahran memendam rasa. Gelisah di jiwanya tiada siapa yang mengerti. Sebagai suami, salahkah jika dia mahu meminta hak dan perhatian daripada seorang isteri?

Dan novel kedua ialah ........

MISS YOU MR ARROGANT
(sambungan dari novel Love You Mr Arrogant)

Gambar: (NOVEL TERBARU JANUARI) MISS YOU MR. ARROGANT - Aliesha Kirana

SAMBUNGAN NOVEL/DRAMA LOVE YOU MR.ARROGANT. Novel ini akan diterbitkan dan berada di pasaran kedai pada bulan januari 2015, Bagi yang ingin mendapatkan novel ini TERAWAL, Dapatkan novel ini di ‘Malaysia Book Expo 2014’ 10 Disember - 14 Disember 2014 di PWTC, Kuala Lumpur. Jumpa kami di bilik Johor - Kedah, pwtc, kl. Novel terbaru dari penulis novel love you mr. arrogant.

ZAFRIEL IRHAM seorang lelaki yang berlagak dan berhati dingin. Walaupun setelah mengahwini Zaara, sikapnya itu masih tidak berubah kerana Zaara boleh menerima dia seadanya dan tidak kesah dia kekal sebegitu. Hidup mereka bahagia sahaja seperti kisah cinta yang lain, namun segalanya berubah sebaik MARWAN NAKHAIE muncul dalam hidup mereka. 

MARWAN NAKHAIE… Lelaki sempurna yang punya pakej lengkap itu ibarat ancaman kepada perkahwinan mereka. Irham tahu bapa saudaranya yang hampir sebaya dengannya itu mampu berbuat apa sahaja demi mendapatkan cinta seorang wanita waima wanita itu isteri anak saudaranya sendiri. Buaya darat yang terkenal dengan mulut manis dan pesona romantisnya mampu mencairkan hati mana-mana gadis. Irham bimbang Zaara tertawan.

“Awak jangan cuba nak rapat sangat dengan dia. Dia tu kasanova, playbuaya semua, ada tahu?” -IRHAM

“Isy, tak baik awak cakap macam tu. Awak tak percayakan pak su awak ke? Awak ingat sanggup ke pak su awak nak goda isteri anak saudara dia sendiri?” - ZAARA

“Saya bukan tak percayakan dia. Saya tak percayakan awak.” – IRHAM

Maka misi mengikat hati isterinya harus dilaksanakan demi menyelamatkan rumah tangganya walau dia terpaksa membuang segala egonya jauh ke dalam lombong. Dia harus mengubah dirinya daripada seorang mr. arrogant menjadi mr. gentleman. Ya, dia nekad!

“Bunga tadi awak yang hantar?” - ZAARA

“Of course.” - IRHAM

“Awak mister arrogant, bukan mister gentleman.” - ZAARA

“Saya dah jadi mister gentleman sekarang ni. Jangan nak panggil saya mister arrogant lagi.” – IRHAM

ZAARA AMIRAH bukanlah seperti seorang isteri tipikal lain yang mendambakan suami yang romantis. Dia benar-benar tidak kesah bersuamikan mr. arrogant itu tetapi sejak kemunculan Marwan, suaminya sudah berubah menjadi seorang yang pelik. Lelaki berhati kering itu boleh juga menjadi romantik, ya? Tapi kenapa dia rasa rindu pada Irham yang dahulu? Yang tidak punya perasaan dan sering membulinya? Adakah dia sudah tidak betul kerana lama bersuamikan lelaki berlagak itu? Ah, sungguh dia rindu kepada mr. arrogant!

Tajuk: Miss You Mr. Arrogant
Penulis: Aliesha Kirana
Penerbit: Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-88-8
Harga: RM23 (Semenanjung) // RM26 (Sabah & Sarawak)

Novel karya Aliesha Kirana ini akan berada di pasaran pada Januari 2015. 

Sinopsis :

ZAFRIEL IRHAM seorang lelaki yang berlagak dan berhati dingin. Walaupun setelah mengahwini Zaara, sikapnya itu masih tidak berubah kerana Zaara boleh menerima dia seadanya dan tidak kesah dia kekal sebegitu. Hidup mereka bahagia sahaja seperti kisah cinta yang lain, namun segalanya berubah sebaik MARWAN NAKHAIE muncul dalam hidup mereka.

MARWAN NAKHAIE… Lelaki sempurna yang punya pakej lengkap itu ibarat ancaman kepada perkahwinan mereka. Irham tahu bapa saudaranya yang hampir sebaya dengannya itu mampu berbuat apa sahaja demi mendapatkan cinta seorang wanita waima wanita itu isteri anak saudaranya sendiri. Buaya darat yang terkenal dengan mulut manis dan pesona romantisnya mampu mencairkan hati mana-mana gadis. Irham bimbang Zaara tertawan.

“Awak jangan cuba nak rapat sangat dengan dia. Dia tu kasanova, playbuaya semua, ada tahu?” -IRHAM

“Isy, tak baik awak cakap macam tu. Awak tak percayakan pak su awak ke? Awak ingat sanggup ke pak su awak nak goda isteri anak saudara dia sendiri?” - ZAARA

“Saya bukan tak percayakan dia. Saya tak percayakan awak.” – IRHAM

Maka misi mengikat hati isterinya harus dilaksanakan demi menyelamatkan rumah tangganya walau dia terpaksa membuang segala egonya jauh ke dalam lombong. Dia harus mengubah dirinya daripada seorang mr. arrogant menjadi mr. gentleman. Ya, dia nekad!

“Bunga tadi awak yang hantar?” - ZAARA

“Of course.” - IRHAM

“Awak mister arrogant, bukan mister gentleman.” - ZAARA

“Saya dah jadi mister gentleman sekarang ni. Jangan nak panggil saya mister arrogant lagi.” – IRHAM

ZAARA AMIRAH bukanlah seperti seorang isteri tipikal lain yang mendambakan suami yang romantis. Dia benar-benar tidak kesah bersuamikan mr. arrogant itu tetapi sejak kemunculan Marwan, suaminya sudah berubah menjadi seorang yang pelik. Lelaki berhati kering itu boleh juga menjadi romantik, ya? Tapi kenapa dia rasa rindu pada Irham yang dahulu? Yang tidak punya perasaan dan sering membulinya? Adakah dia sudah tidak betul kerana lama bersuamikan lelaki berlagak itu? Ah, sungguh dia rindu kepada mr. arrogant

Best kan. Nantikan kemunculan 2 buah novel ni kat pasaran ok. 



Thursday, December 4, 2014

Karya Seni : Novel Terbaru Disember 2014

ASSALAMUALAIKUM

Lama tak update novel terbaru kan.. Kali ni nak update novel keluaran Karya Seni pulak. 

Tajuk: Suami Edisi Terhad
Penulis: Marissa
Penerbit: Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-87-1
Harga: RM21 (Semenanjung) // RM24 (Sabah & Sarawak)


Dia lelaki biasa-biasa saja, tapi apabila menjadi seorang suami, dia menjadi sangat luar biasa. Nakal, seksi, penyayang dan seorang bapa yang baik. Itulah Suami Edisi Terhad yang bernama HAZRUL EFFENDI.

“Sayang…”
“Emmm…”
“Kalau makan ikan, lepas tu jangan minum air tau.”
“Kenapa?”
“Takut ikan tu berenang dalam perut.”

Beginilah nasib seorang isteri bernama AZIAN YUHANIS yang sangat bahagia kerana memiliki seorang suami yang sangat istimewa. Kena buli selalu!
Namun rumah tangga mana yang tidak pernah dilanda gelora? Pasti tak terlepas dari semua itu. Dugaan datang dari kanan dan kiri.

“Eh, mama tahu. Kamu yang hasut Hazrul, bukan? Kamu yang hasut Hazrul tinggalkan Menara Holding. Kamu takut Puteri Zahra akan rampas Hazrul, jadi kamu paksa Hazrul buat keputusan begitu. Mama baru tahu rancangan kamu. Tak sangka busuk betul hati kamu, Azian. Pentingkan diri sendiri. Sebab takut Hazrul tak pedulikan kamu, sanggup kamu buat rancangan jahat macam tu.”

Seorang ibu mentua yang sudah diracuni fikirannya bertindak mahu meruntuhkan mahligai anak sendiri. Yang tidak-tidak saja dilakukan demi mengikut arahan si batu api bernama PUTERI ZAHRA.

Berjayakah rancangan kedua-duanya? Atau HAZRUL EFFENDI akan kekal menjadi SUAMI EDISI TERHAD dalam menghadapi kemelut yang melanda?


Tajuk: Memilihmu Kerana Dia
Penulis: Myra Ameer
Penerbit: Karyaseni
ISBN: 978-967-0246-86-4
Harga: RM29 (Semenanjung) // RM32 (Sabah & Sarawak)


“Tolong jaga bonda dan Heritage.” - Ku Azran

Kerana satu amanat daripada arwah suaminya, Ku Azran, hidup Nur Sarah diserahkan sepenuhnya kepada Bonda Mariam dan Heritage. Namun kepulangan waris tunggal Heritage, Tengku Ammar Muiz, bekas adik iparnya dari pelarian dan secara tiba-tiba telah menyebabkan hidup Nur Sarah lintang-pukang.

Keadaan menjadi lebih parah lagi apabila Bonda Mariam membuat keputusan untuk menyatukan mereka berdua. Ku Ammar menentang dan Nur Sarah menolak. Tetapi kerana satu kesilapan dan demi Heritage, Ku Ammar dan Nur Sarah terpaksa akur. Kata-kata kesat digunakan tanda Ku Ammar langsung tidak bersetuju dengan perkahwinannya.

“Dengar sini Sarah, walaupun kau isteri aku tapi aku tak pernah terfikir nak sentuh kau sebab aku jijik! Jijik nak sentuh bekas adik kandung aku sendiri!” – Ku Ammar

Nur Sarah pula hanya mampu bersabar dan bersabar... Demi amanat, dia kena kuat! Namun, belum dia temui kebahagiaan yang dicari, timbul pula isu Ku Ammar ingin mengahwini teman wanitanya, Lisanani. Hati isteri mana yang tidak terluka? Dek tidak mahu membiarkan Ku Ammar hanyut dalam dunia cintanya, Nur Sarah rela dimadukan! Sudah bermadu, hidupnya semakin sengsara dek madunya yang ingin membalas dendam.

“Buat apa nak membazirkan air mata, Sarah? Kalau aku jadi kau, dah lama aku keluar dari rumah ni. Kau tak malu ke? Orang dah tak suka buat apa kau nak terhegeh-hegeh, kan? Atau kau suka dijadikan alat?” - Lisanani

“Enough, Lis. Aku tak perlukan nasihat kau. Selagi Ammar tak ceraikan aku, selagi tu aku tak akan keluar dari rumah ni. Selagi Ammar tak pecat aku dari Heritage, selagi itulah aku akan bekerja di situ!” – Nur Sarah

“Damn you, Sarah! Kau ingat aku akan diamkan, Sarah? Kau mimpilah dulu. Kita tengok siapa yang akan dihalau nanti!” – Lisanani

Kerana fitnah yang ditaburkan oleh madunya sendiri, Nur Sarah pendamkan saja perasaannya yang mula tumbuh buat sang suami. Dia reda andai Ku Ammar melepaskan dia. Tapi pelik kenapa Lisanani beria-ia hendak menghalau Nur Sarah? Siapa Lisanani yang sebenarnya dalam hidup Ku Ammar? Tiadakah cinta buat Nur Sarah daripada suaminya? Semuanya dalam Memilihmu Kerana DIA...

Best kan! Dah best kena la pi beli ok..
Selamat membaca..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...