PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Friday, October 25, 2013

Jangan Peduli atau Bertindak?

ASSALAMUALAIKUM

Esok dah cuti, minggu yang sangat tertekan. Hope cuti 2 hari dapat reduce balik segala tekanan ni. Rasa macam nak p satu tempat yg dapat tenangkan hati. Semalam dah dapat ketenangan sikit dengan zikir. Alhamdulillah.

Diri menjadi bahan bualan orang disekeliling? Balik teruk memang rasa bengang la kan. Tak ada angin, tak ada ribut nak jadikan kita objek bahan bualan yg akhirnya bertransformasi jadi bahan kutukan. Abaikan sahaja. Kita tak mampu nak tutup mulut orang ye idak. Takkan nak jahit mulut dia pulak..hii Sabar, sabar itu kan separuh daripada iman. Jangan pula api dibalas api. Jadilah air yg dapat menyirami api. Tak gitu? Yang penting hati kena banyak sabar la.

SABAR, SABAR DAN SABAR. 


Konklusinya di sini apabila kita menjadi bahan kutukan biarpun tak pernah buat perkara yg tak baik, JANGAN PEDULI perbuatan si pengutuk dan 
BERTINDAK menyabarkan diri.

P/S : Perkongsian ilmu malam minggu.

Wasalam.

3 comments:

Afiqah Adzan said...

Betul.. Satuju sangat.. Kita kenalah jadi air yg sentiasa tenang kan

S. Faezah said...

chill2 yer sis..selamat berehat di hujung mgu :)

nanakimie said...

syeeda pedulikan aje mulut2 diorang tu ye...yang penting syeeda epy & xganggu hidup diorang..kan dear:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...