PAKAT-PAKAT MAI NA MELAWAT BLOG SYEEDA

Tuesday, November 29, 2011

Review Diorang Yang Dah Kahwin..

Assalamualaikum
kali ni syeeda nak wat entry ke belakang..hii
sebabnya org dah sibuk wat enrty , bak kata org dah lapok
 tapi syeeda baru gatal tgn nak buat..hii

ni edisi review jer..kita rojak2 ja gmbaq (maknanya gaul semua)hii
ni semua org2 seni kita yg baru ja melangsungkan perkahwinan

*Dira Abu Zahar & Helmi
Dira Abu Zahar & Helmi

*Shazlin Shariff
Shazlin Shariff

*Zahiril dan Syeera

*Michelle Melodi & Dekwan
Michelle+Abdullah+dan+deqwan+remaja3 GAMBAR PERNIKAHAN MICHELLE WEE DAN DEQWAN

*Felix

*Ashraf Muslim


*Nabil
perkahwinan nabil dan nazira di i city

*Eyra & Azad

*Faezah elai
Faezah Elai Kahwin : Nikah

*Danny x factor

*Yassin

Dan lain2
(Kes tak larat masukkan pic..hii)

Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat 
AMIN

credit to:
Oh Bulan
OhArtis








Monday, November 28, 2011

Kisah Dongeng..

Assalamualaikum
Petang ni layan lagu jap
lagu kisah dongeng by stacy



Ku sedar ku tak seberapa
Jika dibanding mereka
Yang jauh lebih megah dari diri ini


Apa yang mampu ku berhias
Hanyalah hati yang ikhlas
Terpendam simpan untuk dia yang sudi

Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela


Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja


Belum pernah ku merasakan
Dipeluk dalam dakapan
Eratnya melindungi jiwa rapuh ini


Sanubariku memerlukan
Kehadiran seorang teman
Tulus mencurah kasih sepenuh hati


Mencintai aku dengan seadanya
Mencintai aku bukan kerana rupa
Dalam waktu sedu
Dalam waktu hiba
Ku harapkan dia rela


Mencintai aku dengan seadanya
Sanggup menerima insan tak sempurna
Atau mungkin cinta sebegitu hanya
Kisah dongeng saja









Cuba korang hayati lirik dia..so touching
jgn lah pilih seseorang berdasarkan rupa,
lihat lah hatinya dahulu





Saturday, November 19, 2011

Muslimah Memang Tak Guna...

Assalamualaikum
malam yg cukup membosankan..

Muslimah memang tak guna... jgn cepat melenting.
Ayuh kita baca dulu baru nilai.artikel ni syeeda jumpa di iluvislam..


1. Muslimah memang tak guna kain yg nipis utk membuat bajunya, sehingga terbayang kulitnya. aurat tu
2. Muslimah memang tak guna rantai kaki yg berloceng utk dililit di kakinya, kerana dapat menarik perhatian org terutamanya lelaki, sila baca surah An-Nur ayat 13..
3. Muslimah memang tak guna minyak wangi yg baunya semerbak.  Sabda junjungan bahawa wanita yang keluar rumah dgn memakai wangian, adalah seperti pelacur.Bukan tidak boleh berwangi-wangi tetapi bersederhanalah dlm pemakaian wangian tersebut.
4. Muslimah memang tak guna kata-kata keji kerna mereka yg menggunakan perkataan buruk dan keji ini adalah seperti sepohon pokok yg rosak akar tunjangnya. rujuk surah Ibrahim ayat 24-26
5.  Muslimah memang tak guna masanya dgn berborak utk mengata hal org lain yakni mengumpat..mengumpat itu ibarat memakan daging saudara sendiri..
6. Muslimah memang tak guna tudung yg menampakkan dadanya.. Dia melabuhkan tudungnya menutupi dada agar tidak menjadi tatapan 
7. Muslimah memang tak guna lenggok bahasa yang boleh menggoda seorang lelaki. Berbicara dgn nada yg tegas dengan bukan mahramnya.suara wanita itu bahaya kepada lelaki, dicatat dalam ayat 32 surah al-Ahzab, "Maka janganlah kamu tunduk dlm berbicara sehingga berkeinginanlah orang yang ada penyakit dlm hatinya dan ucapkanlah perkataan yang baik"
8. Muslimah memang tak guna mekap utk tonjolkan kejelitaannya melainkan dihadapan suaminya sahaja. Elok saja bermekap sederhana dan tak menonjol..
9. Muslimah memang tak guna tudung yg jarang hingga menampakkan rambutnya
10. JADILAH MUSLIMAH YG BERGUNA

WALLAHUALAM
  
Jom baca petikan asal:

Saturday, November 12, 2011

ISU 11.11.11

ASSALAMUALAIKUM

hari nie 11.11.11
tarikh yang cukup cantik.. hari ni jugak ramai yg melangsungkan perkahwinan, menyambut kelahiran org baru
Tetapi ada jugak yg menjadikan tarikh hari ni satu isu pulak..

sebenarnya xda makna apa pun pada 11.11.11, cuma dari segi susunan nombornya yg cantik saja dan mudah diingat..sebab tu la ramai yg berkenan pada 11.11.11..
tapi jgn sampai meruntuhkan akidah kita dek kerna terbawa2 dgn angau 11.11.11
 12.12.12 pun tarikh yg cantik jugak..kalau nak ditulis balik dekat sini byk tarikh cantik yg berbeza dari perspektif setiap org..

usah salahkan tarikh..fitrah manusia nakkan sesuatu yg cantik dan unik.. asalkan jangan terlalu taksub ja.



Friday, November 11, 2011

Selamatkah Deodaran?

ASSALAMUALAIKUM

selesai ushar gambaq fb bersama mak tersayang..hii ushar gambaq member2 sekerja mak. Rasanya tak lama lagi wujudlah akaun fb baru pn azizah..hii


Apa tu deodaran? sapa tak taw rujuk kamus taw..hii
dia dihasilkan utk pastikan badan kita nie bebas dari bau tak xberapa nak enak.

tapi tahukah kita yg deodaran tu, dia bahaya utk kesihatan..
dia mengandungi aluminium dan zirconium..
Kata DOKTOR DON COLBERT dlm buku dia, dia kata aluminium tu boleh menyebabkan penyakit alzheimer dan kerosakan hati.

kalau xpakai pon bahaya jugak kan..hii 
so utk keselamatan, pastikan deodaran bebas dari benda2 nie:

aluminium klorida, aluminium klorohidrat, zink fesnosulfonat, aluminium sulfat, zirconium klorohidrat, 
zircinyl klorida

satu lagi, jgn sesekali tidur dengan memakai deodaran...


Wednesday, November 9, 2011

1st GiVeAwAy By Yana

Assalamualaikum

JOM JOIN GA CIK YANA

KLIK BANNER 

SYARAT PENYERTAAN:
-WAJIB folo Yana
-WAjib folo cik syeeda dan jugak Cik hasifi-buat satu entri yg simple tentang GA nie yg brtajuk "1ST GIVEAWAY BY YANA"-tempek banner yg kat atas tuh dekat entry korang
-dah siap, tinggaalkan URL korang dekat ruangan komen yerr , kalau tinggalkan dekat ruangan lain , tak diterima
JOM memeriahkan GA cik YANA..

tQ

Monday, November 7, 2011

PEMENANG 2nd Giveaway by Syeeda

assalamualaikum

syeeda baru sudah makan nasi lauk siakap bakar..sedap betol. Hii
Nak umum pemenang 2nd Giveaway by Syeeda

kotak harta karun syeeda

tadaa.... ni kertas2 cabutan berjumlah 54 kesemuanya..
JOM KITA TENGOK SAPA YG KENA

cabutan pertama yg bakal mendapat handphone keychain angry bird..

6.  http://zaiikulim.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html

cabutan kedua dan ketiga bakal mendapat fm zoo taiping..

8.  http://mascontestgiveaway.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
48. http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html

TAHNIAH!!
bagi yg xmenang xpe, nanti kita cuba lagi ye..terima kasih sebab join GA syeeda.

p/s: PEMENANG sila email nama, alamat ke nursyeda89@gmail.com secepat yg mungkin.




NEW UPDATED PESERTA GA

Assalamualaikum

hari raya kedua..hujan turun membahasahi bumi..ayam2 berkokok menumpang teduh..

*NEw UpDated pEsErta GA

1.  http://citrananizam.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
2.  http://azatiesayang-contest.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
3.  http://kpopfa93.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
4.  http://alongnidar.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
5.  http://cempakakuningku.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
6.  http://zaiikulim.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
7.  http://nurnuha-syakila.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
8.  http://mascontestgiveaway.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
9.  http://tiefazatie.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
10. http://nanakimie.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
11. http://iwishiwillwin.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
12. http://a-door-able.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
13. http://akusukercontest.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
14. http://satuduatigajiha.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
15. http://sweetlittlewhat.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
16. http://bdakkacamata.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
17. http://arefisyaaien.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
18. http://zuraida-rahim.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-sheeda.html
19. http://izzahchot.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
20. http://taufidris.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
21. http://ogy2112.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
22. http://qard91.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
23. http://usharapa.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
24. http://sarah-rinduselalu.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
25. http://izancute.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
26. http://faishaluvnurrfatihah.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
27. http://darlingninie-cgl.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
28. http://bloguntukikutperaduan.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
29. http://inasepi.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
30. http://inahasan.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
31. http://segalanyerkuterima.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
32. http://emmileen.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
33. http://sofiah-andaikutahu.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
34. http://norazwa50.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
35. http://rinna57.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
36. http://erawatie18.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
37. http://ayuayu101.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
38. http://rosilahi.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
39. http://awansamudera.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
40. http://cinderellacute.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
41. http://goldenrosegacontest.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
42. http://hairulizacontestga.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
43. http://amar-ga.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
44. http://sukahati-fieda.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
45. http://hatiberbungaros.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
46. http://contest-ga-ld-by-cikmisi.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
47. http://pinknlavender.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
48. http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
49. http://lobaksusue.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
50. http://greenlife91.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
51. http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
52. http://alvas-87-contest.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
53. http://atienabila.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
54http://sweetlittle-pumpkin.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html

peserta muktamad..hii dalam pukul 10 pagi nanti syeeda umumkan pemenang
selamat hari raya


Sunday, November 6, 2011

UPDATED peserta 2nd GA by Syeeda

assalamualaikum

wah penat dan mengantok. sebab kekenyangan tahap terlampau.
ok nie new updated peserta GA taw..tgk nama masing2 k.. (^_^)

1.  http://citrananizam.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
2.  http://azatiesayang-contest.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
3.  http://kpopfa93.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
4.  http://alongnidar.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
5.  http://cempakakuningku.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
6.  http://zaiikulim.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
7.  http://nurnuha-syakila.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
8.  http://mascontestgiveaway.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
9.  http://tiefazatie.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
10. http://nanakimie.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
11. http://iwishiwillwin.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
12. http://a-door-able.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
13. http://akusukercontest.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
14. http://satuduatigajiha.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
15. http://sweetlittlewhat.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
16. http://bdakkacamata.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
17. http://arefisyaaien.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
18. http://zuraida-rahim.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-sheeda.html
19. http://izzahchot.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
20. http://taufidris.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
21. http://ogy2112.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
22. http://qard91.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
23. http://usharapa.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
24. http://sarah-rinduselalu.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
25. http://izancute.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
26. http://faishaluvnurrfatihah.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
27. http://darlingninie-cgl.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
28. http://bloguntukikutperaduan.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
29. http://inasepi.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
30. http://inahasan.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
31. http://segalanyerkuterima.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
32. http://emmileen.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
33. http://sofiah-andaikutahu.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
34. http://norazwa50.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
35. http://rinna57.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
36. http://erawatie18.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
37. http://ayuayu101.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
38. http://rosilahi.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
39. http://awansamudera.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
40. http://cinderellacute.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
41. http://goldenrosegacontest.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
42. http://hairulizacontestga.blogspot.com/2011/10/2nd-giveaway-by-syeeda.html
43. http://amar-ga.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
44. http://sukahati-fieda.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
45. http://hatiberbungaros.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
46. http://contest-ga-ld-by-cikmisi.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
47. http://pinknlavender.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
48. http://joelwithcontestsandgiveaways.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
49. http://lobaksusue.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
50. http://greenlife91.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
51. http://fadzillah-kamarudin.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
52. http://alvas-87-contest.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html
53. http://atienabila.blogspot.com/2011/11/2nd-giveaway-by-syeeda.html

alhamdulillah penyertaan sebanyak 53 ..kalau ada yg xda URL nya kat atas ni, sila tinggalkan komen sehingga jam 6 pagi esok ja taw.hii sebab esok syeeda dah nak cabut nama pemenangnya manually..xpakai random..
insyaAllah pagi esok jugak syeeda akan umumkan pemenangnya k

terima kaseh semua yg join (^_*)

GA CLOSED!!

Assalamualaikum..

selamat arie raya aidiladha 1432H.. 
nak gtaw nie..
2nd Giveaway by Syeeda
CLOSED


sebarang penyertaan selepas ini tak akan diterima lagi ya..maaf..hii
insyaAllah malam t syeeda update nama korang
n akan umum dalam masa terdekat ni ya..

selamat arie raya..jgn mkn danging byk2 taw, t darah tinggi naik..hihi
wasalam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...